Januar 2021

Det er Corona tid over alt i verden, så det er helt rart at få besøg af et par fra "BOBLEN" og servere "svampesamlerens dyreryg" for Signe og Martin.
Martin er en sand ben-gnaver og går til knoglerne som ingen anden.
Vi går ofte op i skoven og aflevere benene til ræven, og når Martin har været der først er der ikke meget kød til ræven.

Februar 2021

Vi er blevet ret flittige til at cykle eller gå en tur, næsten hver eneste dag, og ind i mellem tager vi bilen og kører lidt længere væk. Her er vi i Vaserne og fik det her billede af musvågen med min nye linse, som jeg har store forventninger til.

Marts 2021

Jeg blev 80 år den 2. marts, og her i coronatiden kan man jo ikke bare feste, men alligevel kom der gæster i små hold for at ønske tillykke, spise lagkage og drikke kaffe. 2 store lagkager nåede gæsterne at sætte til livs!
Det var da mærkeligt at runde de 80 og så skulle det foregå så stille, men det var midt i corona-tiden, så det kunne ikke være anderledes.
Jeg synes det alligevel blev en fødselsdag jeg altid vil huske som en særlig dag, og jeg var glad for bare at blive fejret lidt!
Det bedste var selvfølgelig at få besøg af børnebørnene.
Tillykke morfar!

martin lammeryg 02 musvågen

80 år

April 2021

Sidst i april var vi kørt til Køge for at køre en cykeltur vi har snakket om, helt fra den gang vi cyklede fra Køge til sommerhuset i Korsør for at holde pinsefrokost sammen med familien. Køge å lå de første mange kilometer bare lige inde til højre, og vi kunne endda ind i mellem se den fra cykelstien. Nu skulle vi køre af cykelruten langs åen.
Det var en vidunderlig tur, fyldt med dejlig natur og skønne udsigter, og her så vi så årets første anemoner.

Maj 2021

Årets forårstur med Signe, Martin og børnebørnene gik i år til Møn, hvor vi bl.a. var på Nyord, hvor de har verdens mindste museum, og det var småt!
Vi var selvfølgelig osse på Møns klint, hvor vi vandrede en lang tur, først oppe på skrænterne den ene vej og så nede ved vandet tilbage til trapperne.
Vi var osse for første gang i måneder på restaurent med mundbind og det nyerhvervede corona pas.

Juni 2021

Vi havde ikke været sammen med vores grækenlandsvenner i 1½ år, men endelig var det blevet bedre tider m.h.t. corona, og vi var alle blevet vaccineret da vi mødtes, hos Erling og Annette i deres nye bo-fællesskab i Randers. Det blev en rigtig hyggelig weekend, og det var et skønt sted de havde fundet nær ved gudenåen og motorvejen.
Kirsten og jeg var på kærestetur dagene inden, hvor vi boede i Grenå og havde nogle gode cykleture i den nordlige del af Mols bjerge, som vi ikke kendte så meget til.

k
n
g

Juli 2021

Det kunne igen lade sig gøre, at holde camping med børnebørnene. Her i juli var det Oscar der var med os på Bildsø camping i nærheden af stillinge strand. Det var en fornøjelse at vise Oscar observatoriet i Brorfelde og vikingeborgen i Trelleby. Vi havde en god cykeltur til Reersø, og hjemturen var ned over Korsør for lige at se "sommerhuset" på Søskæret. Og oven i blev der badet igennem, hver gang vi var ved stranden - altså Kirsten og Oscar!

August 2021

Vi havde nogle fine cykelture rundt på Jungshoved. Vi boede i sommerhus 10 km. fra Præstø ved enden af Kohavevej!
Vi havde hørt fra en glad nabo, at han lige havde set en stor sjælden sommerfugl, og han havde foto af den på sin telefon. Vi havde aldrig set sådan en, men den dag vi kørte igennem Mern så vi ikke kun een, men tre, og i de samme sommerfuglebuske var der somend osse admiraler, nældens takvinge, hvid kålKålkålsommerfugl og flere andre slags sommerfugle!

September 2021

Det er en af årets traditioner, at "voksengruppen" er på en lille ferie sammen. I år var vi i Silkeborg og det var bare så rart at være på tur igen. Vi får virkelig noget for pengene. Vi boede lækkert på Gl. Skovriddergård, fik besøgt Himmelbjerget og Jorns museum, sejltur langs kanalen, vandret Silkeborg tyndt og spist masser af hverdags mad, og der var kulinariske oplevelser med i pakken, som ikke bliver glemt lige med det samme.
På hjemturen var vi forbi for at se "Falkemandens" rovfugle show og hans armerikanske bissoner. Det var en på opleveren.

s
v

Oktober 2021

Det har været en helt fantastisk smuk efterårs måned. Skove og haver har brillet med alle de farver der kendetegner efteråret. Og det bedste var, at der næsten ikke har været blæst, som jo blæser de fine spraglede blade at træerne og ned på jorden. I vores egen have var der den her udsigt fra stuedøren. Vi har virkelig nydt udsigten!

November 2021

Billedet er med min kusine Inge og mig, der sidder på forreste bænk i Tårbæk kirke.
Det er første gang vi nogensinde har været på tur sammen i hele vores 8o-årige liv!
Det var stort at sidde her sammen og mindes vores søndagskirketure, dengang vi bare var 11-12 år , og sad her på første række, søndag efter søndag, og ingen tog notits af os.

December 2021

Det er desværre sjældent vores børnebørn er sammen, så jeg kan få et billede, men hvert andet år har vi familie-jul og det var i år.
De ser jo søde ud, og det er de osse!

e

s e i

Månedens billede fra 2021

Månedens billed
kan du se i stor størrelse, hvis du klikker på billedet.

Vil du se månedens billeder fra de foregåede år, så klik på årstallet
2023

m

m 80 k n g

o

s v

På den her side kan du se månedens billed fra 2021.

Jeg har fra dag et udvalgt månedens billed, blandt de hundreder der ligger på computeren.

Du kan se dem i stor størrelse, hvis du klikker på billedet.

Vil du se månedens billeder fra de foregåendre år, så klik på årstallet